عناوین مهم

گزارش اختصاصی؛

آماری جالب از پیاده نظام های رسانه ای روحانی در تلگرام/ آمدنیوز،مملکته و وحیدآنلاین چگونه از دولت یازدهم حمایت می کنند؟

پدیده ای بسیار جالب در نوع خود در شبکه های اجتماعی در حال رقم خوردن است، کسانی در حال حاضر از روحانی دفاع می کنند که بدترین توهین ها و تهمت ها را در قبال نظام و رهبری نیز به کار می برند.


پایگاه جامع تبیینی نفوذ: با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، صف بندی ها در عرصه سیاسی عیان تر شده و دوگانه روحانی – جهانگیری و رئیسی – قالیباف، گویای دو سوی انتخاب در زمان رای گیری خواهد بود. اما ورای این صف بندی در فضای مجازی و به ویژه در شبکه اجتماعی تلگرام که هیچ گونه محدودیتی در انتشار اخبار و نظرها در آن وجود ندارد، صف بندی ها گویای ورود بازیگرانی به میدان دفاع از حسن روحانی است که در تقابل مستقیم با گفتمان انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارند. حال چه اتفاقاتی افتاده یا روحانی از خود چه ویژگی هایی نشان داده که این دسته از دشمنان نظام و انقلاب پشت سر وی قرار گرفته اند، سوالی است که باید رئیس جمهور پاسخ دهد.

وجود نقدهای جدی به عملکرد روحانی در دوره 4 ساله
عملکرد چهار ساله حسن روحانی در جایگاه نفر دوم جمهوری اسلامی نقدهای بسیاری را در مقابل خود می بیند. وی با وعده بهبود اوضاع اقتصادی و تعامل سازنده با دنیا و همچین حل پرونده هسته ای پا در پاستور گذاشت. روحانی برای رسیدن به مقاصد اقتصادی خود به قول خودش ژنرال های باسابقه اقتصادی را در کابینه اش جای داد. پس از دستیابی به توافق هسته ای و روابط دو وزارت خانه خارجه ایران و آمریکا که پس از انقلاب بی سابقه بود، برخی با همین رویکرد درصف حامیان روحانی قرار گرفتند و امید آنها برای برقراری ارتباط میان ایران و آمریکا افزایش یافت. اما در سوی دیگر یعنی حوزه اقتصادی، روحانی علی رغم تلاشش برای جای انداختن کاهش تورم به عنوان عملکرد بسیار خوب دولت نتوانسته افکار عمومی را در این حوزه به خاطر وجود رکود و تعطیلی درصد بالایی از کارگاه ها و کارخانه های تولیدی قانع سازد. از سوی دیگر در زمینه افزایش اشتغال، تولید، صادرات و بهبود معیشت بسته های خروج از رکود روحانی با شکست روبه رو شده اند.

سرمایه گذاری حامیان دولت در شبکه های اجتماعی
با این پیش زمینه از اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور، سرمایه گذاری گسترده ای از سوی حامیان دولت برای بهبود چهره دولت در شبکه های اجتماعی صورت گرفته است. در این میان بررسی پست ها و مطالب سه کانال وحیدانلاین، مملکته و آمد نیوز، نشان از آن دارد که این کانال های ضد انقلاب که دو کانال نخست در زمان فتنه 88 در بستر فیس بوک و توییتر در دفاع از فتنه نمود داشتند، در حال حاضر به رپورتاژ آگهی دولت یازدهم تبدیل شده اند. اما تبلیغ دولت تنها در این رسانه ها صورت نمی گیرد، تخریب نظام و دیگر نامزدهای منتسب به جریان انقلابی و اصولگرا نیز از همین مسیر می گذرد.

بررسی پست های کانال های ضدانقلاب آمدنیوز، مملکته و وحیدآنلاین
در یک بازه زمانی کوتاه 12 ساعته در کانال های مذکور، پست ها و مطالب تولیدی یا بازتولیدی، ترکیب جالبی را نشان می دهد. کانال های وحید آنلاین و مملکته که در خارج از مرزها مدیریت می شوند، ساعات پیک گذاشتن مطلب در شب و نیمه شب تا صبح است. ولی در روزهایی که انتخابات برگزار می شود یا حادثه ای در کشور روی می دهد، آنها در روز هم فعال می شوند. کانال آمدنیوز که متعلق به روح الله زم و افرادی است که وابستگی آنها به سرویس های جاسوسی ترکیه، عربستان، سیا و موساد به اثبات رسیده، فعالیت هایش در روز بیشتر از شب است ولی در این ایام به صورت کامل فعال است.
بررسی 12 ساعته این کانال ها از ساعت 8 پنج شنبه هفت اردیبهشت تا 8 صبح جمعه نشان می دهد که وحید آنلاین و مملکته که پست های توئیتر کاربران مختلف را بر روی کانال خود قرار می دهند، بیشتر تمرکز را بر توئیت های تخریبی علیه یکی از نامزدهای اصولگرا یعنی قالیباف قرار داده اند. دقیقا محمدباقر قالیباف در آن شب یکی از برنامه های تبلیغی خود را اجرا کرده بود. وحید آنلاین و مملکته در این میان به موضوعاتی چون کشف حجاب یکی از بازیکنان فوتبال بانوان و تخریب آیت الله رئیسی نیز متمرکز کرده بودند. در کانال مملکته حجم بسیاری از مطالب به کذب خواندن تعهدات اقتصادی قالیباف اختصاص داشت و همچنین سپاه پاسداران و نیروی انتظامی را به خاطر شهادت سربازان در میرجاوه با تهمت و توهین نواخته بود.
اما کانال آمد نیوز که از ساعت 9 شب تا یک نیمه شب فعالیت نداشت به ناگهان حجم گسترده ای از مطالب تخریبی خود را با هدف تخریب قالیباف روی کانال فرستاد. این کانال که سعی کرده رویکرد افشاگرانه ای از خود نشان دهد از ابتدای کار خود با انتشار اسناد جعلی و سواستفاده از برخی از اسنادی که در خبرگزاری های داخلی به چاپ می رسید، این کارویژه را به عنوان کارکرد اصلی خود معرفی کرد. اما در ادامه نیت اصلی خود را در تجزیه طلبی، تخریب چهره نظام و رهبری عیان کرد. نکته بسیار جالب در این بین، مطالب حمایتی و تبلیغی برای دولت یازدهم است. رصد 12 ساعته نشان می دهد در این کانال هیچ پستی در نقد دولت منتشر نشده است. مطالبی در دفاع از مهدی خزعلی، قاسم شعله سعدی منتشر شده و همچنین برای اتهام زنی علیه نظام و تدارکاتچی نشان دادن نامزدهای اصولگرای ریاست جمهوری از مطالب کانال های حامی دولت سابق که اخیرا رد صلاحیت شده استفاده می کند تا تفرقه افکنی را به نحوه موثرتری با ادبیات و زبان دیگران به جلو ببرد.

کانال های ضدانقلاب چه منفعتی از روی کار بودن دولت روحانی می برند؟
بنابراین آنچه مشخص است نوعی تبانی میان تیم رسانه ای حامی دولت و کانال های ضد انقلاب است که در این ماه ها تمرکز خود را بر روی تبلیغ دستاوردهای نداشته دولت و تخریب رقبایش قرار داده اند. ولی باید اذعان کرد این کانال ها در دشمنی با نظام و انقلاب هیچ تعارفی ندارند و در ایام فتنه و تفرقه سابقه مشعشعی دارند. حال باید دولت حسن روحانی توضیح دهد چه ارتباطی میان دولتمردان و این کانال های ضدانقلاب وجود دارد؟ یا این کانال های ضدانقلاب چه منفعتی از روی کار بودن دولت ایشان می برند؟

همچنین ببینید

imageget2.php

عربستان شبکه فارسی‌زبان علیه ایران در یوتیوب تاسیس کرد

تعدادی از وابستگان رژیم سعودی، شبکه‌ای فارسی‌زبان با هدف انتشار اخبار جعلی علیه ایران، در …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *