عناوین مهم

گزارش ویژه؛

پروژه مشترک غرب و رژیم صهیونیستی برای تغییر ذائقه ایرانی ها/ «هایپر استار»در ایران چه اهدافی را دنبال می کند؟

راه اندازی مدل و مشابه فروشگاه های غربی با حمایت لابی های صهیونیستی در ایران، نوعی بسترسازی جهت تبلیغ کالاهای مورد نظر غرب در ایران است.

پایگاه جامع تبیینی نفوذ: یکی از برندهای معروفی که چند وقتی است بر سر در این فروشگاه‌ها به چشم می‌خورد «هایپراستار» است. واژه‌ای غربی که هم اکنون از هر نام ایرانی بیشتر و مطلوب‌تر جای خود را در بین خانواده ها باز کرده است. در تبلیغات این فروشگاه جملات جذابی به چشم می‌خورد:

« به هایپراستار؛ پویاترین، به‌روزترین و هیجان‌انگیزترین هایپر مارکت ایرانی خوش آمدید»

« شما در فروشگاه‌های هایپر استار علاوه بر قیمت بی‌همتا، دامنه انتخاب بی‌همتایی نیز خواهید داشت، در واقع همیشه می‌توانید بالغ بر هزاران قلم کالا در فروشگاه ما بیابید!»

مالک اصلی هایپر استار کیست؟

این فروشگاه توسط کشور فرانسه البته از طریق سرمایه‌گذاری واسطه‌ای انجام شده است به نحوی که 75 درصد سهام آن متعلق به فرانسه و 25 درصد آن متعلق به «ماجد الفطیم اماراتی» است.

البته در این میان اخبار دیگری نیز حاکی از آن است که سهم شرکت “کارفور” 25 درصد بوده و شریک قدیمی این شرکت “مجید الفُطیم” با آورده 75 درصدی متولی فروشگاه هایپراستار است. مجید الفطیم صاحب یک شرکت خصوصی خانوادگی مستقر در دبی است که این شرکت از طریق یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک اداره کلیه فروشگاه‌های کارفور فرانسه در منطقه را بر عهده دارد..این فروشگاه ها گرچه با نام اماراتی یا فرانسوی مشغول فعالیت است، ولی در ایران با نام «هایپر استار» مشغول کار است.

مارک کوربیون، مدیر عامل فعلی هایپر استار کیست؟

در حال حاضر “مارک کوربیون” فرانسوی، مدیر عامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپراستار ایران است. مارک کوربیون، همچنین در صفحه فیس‌بوکش، در معرفی خود، وابستگی‌ کاری‌اش به کمپانی کارفور را رسماً اعلام کرده و محل زندگی فعلی خود را نیز تفلیس، پایتخت گرجستان و محل کار خود را در شهری در مرکز فرانسه معرفی کرده است.

مارک کوربیون، مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای‌ هایپراستار در رابطه با فعالیت این فروشگاه در ایران چندی پیش گفته بودکه به دلیل “مشکلات سیاسی بین ایران و فرانسه”، کارفور از‌ هایپر استار خواسته است “فعلاً” نام کارفور را در ایران مطرح نکند.

مارک کوربیون (مدیرعامل فعلی هایپراستار) در گفت‌وگو با “Thebusiness year” می گوید:”رقباي اصلي ما در ايران زنجيره اي از شركت هاي تعاوني متعلق به حكومت هستند كه شامل شهرداري و نيروهاي نظامي همچون رفاه مي شوند.

در ابتدا مردم ایران در مورد کارفور صحبت می کردند اما اکنون در مورد هایپراستار. مردم در حال پذیرش نام هایپراستار هستند. می توان گفت بسیار موفق بوده ایم. فروشگاه ما بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. به طور متوسط 15.000 مشتری در هر روز، و زمان اوج کاری  100،000 بازدیدکننده.”

چرا در ایران به جای کارفور، از عنوان هایپر استار استفاده شد؟

با اینکه ایده ساخت این فروشگاه متعلق به کارفور بود اما با برند ماف (هایپر استار) در ایران کار شد. در جريان ساخت‌ هايپراستار از قول مقامات ايران گفته شد كه اين فروشگاه تحت ‌برند كارفور مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد اما پس از مدتي نام كارفور از روي اين فروشگاه برداشته شد. علت این امر، سردی روابط ایران و فرانسه و تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران به دلیل فعالیت هسته‌ای عنوان شد اما دلایل زیر به واقعیت نزدیک‌تر است:

1- فروشگاه زنجیره‌ای “كارفور” یکی از بزرگترین توزیع‌کنندگان كالاهای اسرائیلی در جهان است. به همین خاطر، شعب اصلی آن در فرانسه، بارها با مخالفت‌های شدید از سوی مسلمانان همراه شد. در زمان جنگ غزه بارها مسلمانان و همچنین مسیحیان مخالف دولت نامشروع اسرائیل، شعب این فروشگاه را در فرانسه اشغال کرده و شعارهایی در این زمینه دادند که در نتیجه کارفور به دلیل بایکوت از سوی مردم، با ضرر بی‌سابقه‌ای مواجه شد.

2- حضور این برند در ایران ممکن بود با واکنش مراجع دینی مواجه شود و این امر، برای مدیران این فروشگاه بسیار خطرناک بود.

3- نکته جالب اینجاست که برای اجتناب از فشارهای سیاسی در لاهور پاکستان نیز از اسم هایپراستار استفاده شده است. این در حالی است که هیچ شعبه دیگری از این مارک در سایر کشورها، با نامی غیر از کارفور فعالیت نمی‌کند.

راه اندازی مدل و مشابه فروشگاه های غربی با حمایت لابی های صهیونیستی در ایران، بستر مناسبی را جهت تبلیغ کالاهای مورد نظر غرب در جمهوری اسلامی ایران با هدف تغییر باور، ذائقه و نوع پوشش مردم ایران در چارچوب راهبرد ” تلاش غرب برای تغییر نظام اسلامی ایران” فراهم می کند.فروشگاه هایی همانند هایپر استار که کاملا با طراحی غربی – صهیونیستی راه اندازی شده است به عنوان ابزار نفوذ که با تبلیغات گسترده،توسط مردم جامعه هدف مورد پذیرش قرار می گیرد.

منابع:

http://www.dana.ir/news/807692.html

http://www.thebusinessyear.com/iran-2011/off-to-market/interview

 

 

 

همچنین ببینید

۶

جزئیاتی از همکاری آقای جاسوس با موسسه شرمین و بیژن/با موسس مرکز ایران شناسی پرینستون بیشتر آشنا شوید!

  زی یو وانگ شهروند آمریکاست اما در چین (پکن) به دنیا آمده، در رشته‌ …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *