عناوین مهم

گزارش ویژه؛

وارونه نمایی رسانه های غربی از وضعیت فرهنگی جامعه ایران/ گزارش مغرضانه سی ان ان از وضعیت پوشش زنان ایرانی+تصویر

راهبرد وارونه نمایی از وضعیت فرهنگی ایران و القاء تغییر در باورهای اسلامی جامعه ایران،آرزو و هدف غربی ها در قبال جمهوری اسلامی ایران است که سال ها توسط رسانه های مختلف آنها دنبال می شود.

پایگاه جامع تبیینی نفوذ: پروژه تغییر ماهیت نظام اسلامی ایران به یک نظامی سکولار از سوی نظام سلطه، از ابتدای انقلاب اسلامی تا به امروزه ادامه داشته است.تبلیغ باورهای غربی با هدف نفوذ در جامعه مسلمان ایران از جمله روش هایی هستند که همواره به طرق مختلف مورد استفاده دشمن قرار گرفته است.برای رسیدن به این هدف، گام های مختلفی از سوی این جریان ضدایرانی برداشته می شود که یکی از آنها، وارونه نمایی از وضعیت داخلی ایران توسط رسانه های غربی است.

کارشناسان بر این باورند اهدافی که نظام سلطه در قبال جمهوری اسلامی ایران دنبال می کند «ایجاد تغییر در سبک زندگی اسلامی، پذیرش فرهنگ غرب و کانالیزه کردن عادات مصرفی مردم ایران در مسیر خواسته های خود» است.

از گذشته تا به امروز نمونه های زیادی درباره وارونه نمایی رسانه ها از وضعیت داخلی ایران به خصوص در حوزه فرهنگی وجود دارد. نمونه نزدیک به ذهن این موضوع، انتشار عکس دختر ایرانی بر روی مجله تایم در آبان ماه سال 1394 بود که به محورهای ذیل اشاره کرده بود:

تایم

  • تغییر عادات مصرفی مردم ایران با اشاره به علاقمندی نسبت به محصولات غربی (اشاره به قفسه اسباب بازی مغازه ها می کند که مملو از محصولات غربی است)
  • انتشار عکس دختر ایرانی با پوشش محصولات غربی و طرح این پرسش که، چگونه یک دهه آینده، ایران دنیا را تغییر خواهد داد؟
  • ادعا درباره علاقه جوانان ایرانی به برقراری رابطه با دنیا در برابر تلاش تندورهای دلواپس (اصولگراها) برای ممانعت از نابودی امور (ارزش ها)

مجله تایم با برشمردن این موارد به نکته قابل تاملی با بیان به نتیجه رسیدن توافق هسته ای ایران و شش قدرت جهانی اشاره  و ادعا می کند دولت ایران در داد و ستد با مردم خویش اینگونه بیان کرده است: “سیاست را به ما بسپارید و درباره زندگی تان آزادید، کم و بیش هرچه می خواهید، انجام دهید.” سیاستی که در قالب «برقراری رابطه ایران با آمریکا و مذاکره در موضوعات مختلف» در لابلای متن بدان اشاره می کند.

مشابه راهبرد القاء تغییر ذائقه و باور مردم ایران را بی بی سی در سلسله گزارش های مختلف با محورهای ذیل با کلید واژه مشخص زنان مورد توجه قرار داد:

*دعوت از زنان ایرانی برای به اشتراک گذاشتن دغدغه ها و مشکلات خود!

*هجمه به موضوع حجاب در ایران

*ترغیب حضور زنان ایرانی در عرصه موسیقی برخلاف باورهای و عقاید اسلامی-ایرانی (مشرح گزارش را در اینجا بخوانید)

اکنون، شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان در راهبردی مشابه با مجله تایم و بی بی سی، ضمن گزارشی از یک نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی (که مدعی ارائه تصویری ورای روایت رسمی-دولتی از جامعه ایران هستند) تصویر ذیل را مورد توجه ویژه قرار داد و علتش را چنین تشریح کرد:

سی ان ان

“این عکس یک زن ایرانی را نشان می‌دهد که حجاب دارد ولی شالش را شُل بسته، آرایش شرقی ندارد و موهایش را بلوند کرده و از روسری بیرون ریخته، لنز آبی در چشم گذاشته، بینی خود را عمل زیبایی کرده و یک آدامس بادکنکی بزرگ صورتی‌رنگ روی چهره‌اش نشسته؛ که همه اینها نشان‌دهنده تناقضات معرفتی است.”

راهبرد وارونه نمایی از وضعیت فرهنگی ایران و القاء تغییر در باورهای اسلامی جامعه ایران،آرزو و هدف غربی ها در قبال جمهوری اسلامی ایران است که سال ها توسط رسانه های مختلف آنها دنبال می شود. سریال های و برنامه های مختلف ماهواره ای که در طول سال های مختلف از شبکه های پی ام سی، فارسی وان، من و تو و غیره پخش شده است همگی هدف واحد در راستای تغییر ذائقه و اعتقادات مردم ایران را دارند. سیاستمدارن و تئورسین های غربی امید دارند که این برنامه ها بتوانند به تغییر اساسی در ایران منتهی شوند.

البته امروزه در خیابان های کلان شهرها، متاسفانه مظاهر بد حجابی مشاهده می شود ولی به شکلی نیست که رسانه های غربی آنگونه به تصویر می کشند.

*گزارش: علیرضا عباسی

همچنین ببینید

۶

جزئیاتی از همکاری آقای جاسوس با موسسه شرمین و بیژن/با موسس مرکز ایران شناسی پرینستون بیشتر آشنا شوید!

  زی یو وانگ شهروند آمریکاست اما در چین (پکن) به دنیا آمده، در رشته‌ …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *