عناوین مهم

گزارش ویژه؛

دعوت آقای سفیر از کارآفرینان فلیپینی برای صادرات لوازم آرایشی به ایران!

سفیر ایران در فیلیپین طی اظهاراتی عجیب در جریان یک سمینار تجاری در فیلیپین با بیان این که لوازم آرایشی تقاضای بالایی در ایران دارد گفت: لوازم آرایشی می تواند زمینه خوبی برای صادر کنندگان فیلیپینی  به ایران باشد.

پایگاه جامع تبیینی نفوذ: پس از توافق هسته ای، بازار دعوت از گروه های اقتصادی برای حضور در ایران جهت سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی از طرق مختلف از جمله برگزاری سمینار یا همایش هایی در این خصوص داغ شد. نکته مهم در این باره، اقداماتی قابل تامل برخی شرکت ها و افرادی خاص برای بسترسازی حضور تولیدکنندگان لوازم مصرفی نه چندان مناسب برای اقتصاد کشور است که با وجود اثرات منفی در اقتصاد ایران از طریق ارز بری بالا، به نوعی خطری جدی برای فرهنگ اسلامی- ایرانی نیز محسوب می شوند.

دعوت آقای سفیر برای صادرات لوازم آرایشی به ایران

در همین راستا، در اقدامی عجیب، محمد تنهایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین در جریان یک سمینار تجاری گفته، لوازم آرایشی یکی از کالاهایی است که تقاضای بالایی در ایران دارد.

وی در این باره می گوید: «ایران یکی از مقصد های اصلی لوازم آرایشی وارداتی به منطقه خلیج فارس است. لوازم آرایشی می تواند زمینه خوبی برای صادر کنندگان فیلیپینی (جهت شروع صدور کالا) به ایران باشد. اشتهای بسیار قوی ای برای محصولات مد و لباس نظیر پوشاک زنانه، مردانه و بچه گانه در ایران وجود دارد که شرکت های فیلیپینی می توانند بعد از لغو تحریم ها آن را تامین کنند.»

خروج سالانه ۲٫۱ میلیارد دلار از ایران به بهانه واردات لوازم آرایشی

بر اساس اعلام اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی و عطریات ایران این کشور ۲٫۱ میلیارد دلار از بازار ۷٫۲ میلیارد دلاری لوازم آرایشی خاورمیانه را به خود اختصاص داده و رتبه دوم را در منطقه پس از عربستان دارد.این میزان از مصرف اگرچه می تواند ادعای آقای سفیر مبنی بر منحصر به فرد بودن بازار مصرف لوازم آرایشی در ایران را ثابت نماید ولی اقدام وی درباره دعوت از کارآفرینان فلیپینی! برای صادرات لوازم آرایشی در ایران قابل تامل است.

اقدامات این چنینی نشان می دهد اگرچه برجام نتوانسته به برقراری روابط و تعاملات اقتصادی به خصوص در حوزه های بانکی ایران با کشورهای مختلف منجر شود ولی توانسته زمینه ورود کالاهای پست و مصرفی که می تواند اثرات فرهنگی مخرب و حتی بسترساز بیمارهای مختلف باشد را فراهم نماید.

قیلا در گزارشی با عنوان « ورود هدفمند لوازم آرایشی فرانسوی به ایران با پوشش برندهای داخلی» توضیح داده شد که چگونه برخی شرکت های آرایشی فرانسوی که از حامیان رژیم صهیونیستی محسوب می شوند در پوشش برخی برندهای داخلی همچون “آریا شیک تجارت قشم”، “آرینا تجارت قشم” و “توسعه شیک کیش” فعالیت های گسترده ای را در بازار لوازم آرایشی ایران آغاز کردند.

همچنین ببینید

2636

اهداف پشت پرده روحانی از متهم کردن رئیسی در موضوع فساد ۱۲هزار میلیاردی چه بود؟/واقعیت ماجرا چیست؟

ماجرای فساد ۱۲ هزارمیلیاردی که روحانی در مناظره برای سوء استفاده و جهت دهی نادرست …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *